måndag 7 maj 2012

Ale vikingamarknad

Och så blev det dags för Ale vikingamarknad i år igen. Den markerar för mig starten på vikingaåret och brukar i regel vara awesome. Det var lite kallt men det var en jättebra helg i övrigt. Jag och Svart har fortfarande inte lyckats skaffa ett eget tält men vi har egna kökssaker, hurra!!
Grytor, trefötter och stekpanna och det underlättade matlagningen massor, krångliga som vi är då han bara äter kött och jag är vegetarian.
Marknaden i år var lika bra som alltid, jag hade tänkt att inte köpa något alls för att spara pengar tills i sommar..Men det gick ju åt fanders.
Som vanligt så var det tyg jag köpte, den här gången grönt ylle som ska bli en vacker 1300-tals klänning med massor av knappar!
Det är svårt att sammanfatta helgen på ett bra sätt.Men det var massor av vackra vikingar, sol, glada vänner, matlagning och sånger över lägereld vid världens kanske största måne.
Det var kullerbyttor nedför en slätt i månskensljus, promenader hand i hand, kramar av vikingaflickor jag inte kände alls, det var nya sånger och en varm känsla i bröstkorgen.
Nu är det verkligen vår!


Frukost på det fina stekfatet!

Vikingahäng i väntan på maten

Så länge solen var framme var det ruskigt varmt och skönt :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar