lördag 15 augusti 2015

Så hur var min sommar?

Sommaren är slut och efter en sista kväll med jobbgänget så är jag numera hemma med Svart och Fnatten.

Det blir sällan att jag skriver om hur tiden i min sommarstad blir. Mycket för att jag jobbar rätt intensivt och för att jag har så mycket för mig.
Kort sagt så är det en fantastisk tid och jag är enormt tacksam och glad för varje sommar jag får. Visst är det svårt att vara borta från Svart men vårt förhållande hade kraschat för länge sen om det hängde på att vi alltid måste vara med varandra 24 timmar om dygnet.
Det här året gav sommarstaden mig en välkommen fristad efter allt jädra lajvdrama. Det var skönt att komma till en annan stad och får vila upp sig, få lite distans till allt. Kombinera det med världens bästa jobb och jag kan ta mig an typ allt. Älskar min envishet på det sättet.
Sedan har jag haft helt underbara kollegor och chefer här nere med. De är förvisso alltid awesome men jag var inte helt beredd på hur mycket personligt stöd jag skulle få. Det överraskade och värmde något enormt. Det är den typen av vardaglig omtanke där jag ser att de som frågar verkligen vill veta hur jag mår och är beredda på att ge en kram om det blir jobbigt. När jag vet att mina kollegor och närmaste omgivning är medvetna och okej med att jag inte mår helt hundra så kan jag faktiskt sköta mitt jobb rätt episkt bra.
Dock luckrade all fin omtanke upp mina murar lite mer än vanligt vilket var rätt ovant. (förlåt kära kollega som jag började grina inför på morgonen när du frågade om allt verkligen var bra :))

Nåja, det var ett sidospår. Jag hade jättebra boende i år, bra rumskamrat i form av Pusheeen och hann med mycket roligt. Och eftersom jag i år kom ihåg att ta lite bilder med så får ni här njuta av dem!


Svart gav mig världens finaste mugg att ha nere på jobbet sista veckorna. Bäst!
En gammal kollega gav mig fina presenter som kom hela vägen från Japan, gliii!

En glassbåt gör vilken dag som helst bättre.


Jag delade boende med fina Pusheeen och vi hann med några AW:s. 


Jag började också att skjuta båge regelbundet i bästaste bågskytteklubben. 

Det ser inte så svårt ut men när man som jag vill träffa i mitten varje gång så... ja det blir lite klurigare.

Sista kvällen i sommarstaden spenderades på tivoli, ätandes blått sockervadd. Nom nom!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar