lördag 14 juli 2012

Topp tio cosplaydrömmar!

Det kan väl inte undgått någon att jag har en crusch på anime , manga och tvspel.
En stor det av detta beror på karaktärerna, de är mycket mer mångbottnade och nyanserade än karaktärer i västerländska serier och tvspel. Och sen ser de mycket snyggare ut med...
Detta har på senare tid börjar ge upphov till ett behov att vilja sy upp cosplaykläder och vara mina favoritkaraktärer. Jag syr ändå så ofta så det ett nytt syprojekt gör ju varken till eller från.... i alla fall intalar jag mig det!
Om jag skulle börja räkna upp mina favoritkaraktärer från alla mangor, animer och tvspel skulle det blir en lista lika lång som bibeln. Så jag låter bli det och delar istället med mig av de karaktärer jag helst skulle vilja cosplaya som, baserat på utseende och klädstil!


Plats nr 10: Chi från mangan/animen "Chobits"


Ja, jag är egentligen inte förtjust i Chobits. Plotten är liite för ensidig och Chi är lite för vek. Men Dark Chi har ruskigt snygga kläder!

Plats nr 9: Falsetto från tvspelet "Eternal Sonata


Cool steampunk tjej som slåss med nävarna och med rundsparkar-vilket tiltalar min thaiboxningsnerv något helt enormt!

Plats nr 8: Nura Rikuo från mangan/animen "Nura: Rise of the youkaiclan"



Han har vitt hår.. VITT hår! Behöver jag säga mer???

Plats nr 7: Kikyo från mangan/animen "Inuyasha"


Jag gillar hennes kläder, traditionella mikokläder är så vackra och både feminina och androgyna på samma gång!

Plats nr 6: Edward Elric från mangan/animen "Full metal alchemist"


Edward har stil, snygga kläder men framför allt så har han en arm och ett ben gjorda av metall. DET blir en utmaning att bygga ihop och få snyggt!

Plats nr 5: Yuri Lowell från tvspelet "Tales of Vesperia"


Enkla kläder men med mycket detaljer och hans stövlar... oh ja, jag vill tillverka dem!

Plats nr 4: Mordecai från tvspelet "Borderlands"


Han har en falk. Och ett snipergevär. Samt att han är ger begreppet postapokalypsklädsel ett ansikte.
Oh yeah, patronbälte, slitna kläder, dreads och snygga googles!

Plats nr 3: Raven från tvspelet "Tales of Vesperia"


Bara för att jag älskar hans klädstiloch hans kroppspråk. Slappt och fokuserat på samma gång. Och han slåss med dolkar och pilbåge(jag älskar pilbågar!)

Plats nr 2: Bayonetta från tvspelet "Bayonetta"


Hon har pistoler. Som klackar. Behöver jag ens säga mer?

Plats nr 1: Alucard från mangan/animen "Hellsing"



Den rocken. Den hatten. De pistolerna. Jag är kär i honom. På riktigt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar