tisdag 5 mars 2013

En bil kommer lastad...

Nu är jag och Svart officiellt inflyttade i vår lägenhet!
Först av allt vill jag säga tack till alla våra fina vänner som dök upp på den stora flyttningen, åkte med till mitt förråd, lastade i grejerna, åkte med till vår nya lägenhet, bar alla sakerna uppför tre trappor och gjorde det med glans.
Så sjukt glad, rörd och tacksam över er hjälp, tack tack alla finaste!
Nu har jag och Svart ställt i ordning det mesta av möblerna och sakerna och katten tittat lite förvirrat ut genom fönstret. Det är ett hem.
Vårt största problem just nu är våra böcker.
Vi har på tok för många för våra två bokhyllor och vi har redan burit ner alla böcker vi kan. De som vi vill ha framme är de vi inte klarar oss utan. Och det är många.
Gudars skymning, jag hade inte ens koll på att jag ägde så mycket böcker och Svart hade minst lika mycket. Men lätt att glömma när de legat nedpackade i ett år.
Nåväl, det ska nog gå bra.
Kittyfluff är numera också inflyttad och hon tar det bra, fnattar runt i lägenheten som hon har bott här hela livet och snor Svarts te när hon tror att ingen ser.
Kort sagt, just nu är jag väldigt nöjd med livet. Det är enormt skönt att äntligen ha ett hem. Vi ska bo här i ett år och sen vet ingen vart vi tar vägen men just nu så är hemma precis här.

Packa packa packa packa!

När lajvare flyttar in ser det ut så här...

Det här är alla våra böcker som INTE får plats i bokhyllorna. Suck

Kittyfluff dricker te på det allra bästa sättet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar