måndag 1 juli 2013

Tusen minnen i en rad armband

"Oj vad många armband du har" Min chef var den senaste personen som kommenterade min vänsterarms blingprakt.
Jag gillar mina armband väldigt mycket och närhelst jag orkar så har jag dem på mig. De är vackra och en del av mig
Men de är också en rad med minnen jag alltid bär med mig och jag tänkte berätta lite om dem.



Om vi börjar från vänster:
Armbandet med nitar – Ett minne från när jag åkte till Sydkorea och hälsade på min Angel
Armbandet med träpärlor och armbandet med blå glasparlor – De här gjorde en vän till mig som nu inte finns mer, men jag saknar hen ibland och bär med mig armbanden som minne av en tid då livet var lite mer falskhet och lite mindre äkta.
Fancypancyplastpärlor – Det här är min senaste älskling, en väns dotter som gjorde det åt mig som spontanpresent, är sjukt fäst vid det och den stora "diamanten".
Armband med kors – Detta fick jag av min nästanmamma från Sri Lanka, en gång var det hennes eget men jag fick det som ett skydd och lyckotalisman mot allt ont.
Silverarmband – Ännu ett armband från Sydkorea och Angel.
Blingblingarmband x 6 – De här har jag köpt i lite olika omgångar när jag var i Thailand.
Två små snörarmband – Snubblade över de här i en butik i Stockholm och köpte dem som ett minne av min underbara höst och praktikperiod.

Jag tror det var alla. Jag byter ut några ibland, tappar några men när jag lägger till armband så symboliserar de nästan alltid nya, värdefulla minnen i mitt liv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar