söndag 28 december 2008

Äventyr i tvättstugan!


Sista chansen att tvätta innan nyår och jobbet sätter igång igen och det var verkligen i sjätte timmen. Folk som känner mig vet att jag har episkt mycket underkläder och att alla de var slut säger en del om hur akut det var att tvätta…Slarvigt jag vet.
Men hur som helst, bokar tvätttid vid två, går ner med enorma tvättkorgen, öppnar dörren-och möts av två cm vatten på golvet.Stopp i avloppet,inte bra, panik, hur ska jag nu kunna tvätta!!Efter en stund vandrande i cirklar och letandes efter telefonnr till ansvarig som kan fixa(det fanns inget nr, way to go Byggnadsbolaget) så dyker en granne upp och vi börjar fundera på vad vi kan göra för att lösa det då även hon akut behövde tvätta.Sopa undan vattnet till dagbrunnen var ingen lösning då det ändå inte sjönk undan.Att rensa det med borste funkade inte heller. Slutresultatet( efter försäkringar från henne att ”om det flyter råttor därnere så är de ju döda”)blev att jag körde ner handen i dagbrunnen, rotade runt och fick upp massa damm…men stoppet släppte inte för det. Ner med handen igen, rota mer och djupare…Hmm, vänta lite, massa tyg, det ska nog inte vara här…Dra dra dra, Plopp!Ett par trosor var skurken, vattnet sjönk undan och tvättdagen var räddad!

Julhelgen har annars varit över förväntan. För mig började julen redan den 20 december då jag var inbjuden till Julmiddag med folk på berget. Lite rörd över att jag blev det och väldigt glad. Var sjukt trevligt med knytkalas, umgänge med folk och sång til sent på kvällen. Det var inte lika stökigt som på fester i allmänhet utan bara trevligt, me likes och mer sådant!
Sedan dagen efter var det julmiddag hos Karin och Johnny på Hisingen med lite folk och det var också väldigt trevligt. Gammalt Trival Pursuit kan bara bli hysteriskt kul efter massor med julmat och sjukt mycket socker!
Dan före dopparedan var det innan-jul-öl på Kings head(sjukt bra inititativ från Eldfjäril) och det dracks och jag hade trevligt.
Julen kunde inte bli bättre men jag åkte hem till föräldrarna på julafton och det gick över förväntan. Jag börjar bli bra på att blanda slashignore och ryta till mot dem så det var trevligt. Min ena kusin fick ett Xbox360 i julklapp och hans bror fick Guitar hero World tour så jag fastnade vid det på julkvällen efter maten. Sedan lekte vi tärningsleken med julklappar vilket ledde til massa skratt, hysterislag med träningar och kul. Fick två snygga sjalar varav jag gav en till min bror som inte lyckades slå till sig någon present. Kvällen avslutades med Monopol, GH och Mamma mia!En underbar feelgoodfilm för övrigt som fick mig och min faster att sitta och sjunga med i vartenda låt på slutet. Det var där julstämningen slog mig i huvudet och det bara var bra.
Annandagen ägnades åt städning och på kvällen gick jag, Saara och Martina på bio och såg “Twiligth”. Vampyrfilm ftw och att se den med Ks:are var kul, vi satt och petade på varandra under filmen när vi tyckte saker var extra WoD.Personalen måste tyckt vi var konstiga när vi satt kvar i salongen efteråt och analyserade vem av karaktärerna som haft mest humanity,vilka krafter de använt och vilka klaner de borde tillhört enligt WoD. Vi är skadade men kul har vi!
Kvällen avslutades på Bodybeat som bara blir bättre för varje gång jag är där.Mycket kul Ks:are där som verkligen vet hur man dansar och festar. Dansade sönder mina fötter och hade experimenterat med vita slingor i håret som var riktigt snyggt i UVljus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar