måndag 29 december 2008

Stök och planer

Nu äntligen har jag fixat alla biljetter och allt är klart. Sticker utomlands på måndag, närmare bestämt till Sri Lanka och min väninnas bröllop, sedan till Kambodja för att möta upp bror och Lisa och sist till Thailand för att träffa lite gamla vänner. Sjukt bra plan,värme och sol är precis vad jag behöver i vinterkylan. Nu ska jag bara packa och sen är jag klar för att åka, behöver jag säga att jag längtar!(undrar vilken låda jag packade passet i senast…hmm)
Annat nytt är att Kaptens flickvän Kakan släpat hit alla sina saker. Japp ni hörde rätt, två ska bli tre i Lajvkollektivet Miffona i 4:an(Mi4) och jag tror det kan blir riktigt bra. Nu förfogar vi över….fem symaskiner och episkt mycket tyg, tre lajvkistor och lajvstuff upp till öronen, oh yes!
Hittade en gammal tidning nu när jag packade upp saker jag släpat med från föräldrarna, ett gammalt nummer av Globen som handlar om Barnslaveri runt om i världen. Känns som en bra sak att hitta nu när jag ska bort till Asien där det är otroligt mycket sådant. Skulle vilja skriva så mycket om attdet är hemskt, orättvist och fel men det vet ni och det känns inte som om jag behöver skriva det. Jag ska besöka mitt gamla barnhem på Sri Lanka där de även tar hand om gatubarn och hjälpa till på det sätt jag kan istället.
Barn ska få vara barn, glöm aldrig Iqbal och den symbol han blev och fortfarande är för barns rättigheter runt om i världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar