onsdag 7 januari 2009

Something feels like home

Thailand. 
Bangkok närmare bestämt med minst 25 grader i skuggan, sol och 10 miljoner invånare.Hell yeah jag älskar det och trivs som fisken i vattnet. Varenda gång jag reser till Asien är det likadant.Jag nojar och är orolig, hatar flygresan och den här gången när jag åker helt själv så var jag självklart liiite mer nojig än vanligt. Men så fort jag sätter foten på asiatisk mark så händer det. Samma hemkänsla och det krävdes…två timmar så kändes det som hemma och Sverige som en dröm eller i alla fall något väldigt overkligt och färglöst.
 Att jag jämt glömmer det! Hur mycket jag älskar värmen, fuktigheten i luften och hur levande jag känner mig.Äkta kärlek.
Well, resan ner gick bra, datorn var laddad med musik och filmerna “Resan till Melonia”(till förnöjelse för mina svenska stolgrannar) och “Inuyasha-Sworld of world conquest” gjorde att 10 timmar gick väldigt fort.
Två misstag gjordes: 1) Res inte med nitbälte, kasst när man ska igenom säkerhetskontrollen 2) att inte ha beställt vegetarisk meny på flyget när man bokar biljetten är epic fail of doom.
Har hittills under min tid hunnit sola, bada och äta massor med mat samt utforskat Bangkoks skytrain och tre stora shoppingcenter…sju våningar kan bara leda till en sak: En väldigt vilsen bomb om jag varit ensam. Ska se hur det gå i morgon då jag ska dit själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar