onsdag 30 september 2009

Hemma igen


Ja jag har kommit tillbaka från Sri Lanka för den här gången.
Nu sitter jag hemma i lägenheten med ett kaos av prylar runt mig. Både från den öppnade resväskan på golvet men även sådant jag lät bli att städa innan jag drog och som jag väl hade hoppats skulle städa sig lite magiskt upp från golvet och in i skåpet.
Men icke.Vart katten är den där hustomten när man verkligen behöver honom?
Jag är väldigt nöjd med resan annars även fast mina blogginlägg varit lite småbittra över korruption och orättvisor.
Men jag fick träffat mina vänner och jag fick faktiskt tag på allihopa eller jag fick i alla fall reda på vad som hänt dem. 
Många har åkt till Dubai, Abu Dabi och Indien och jobbar på andra hotel. 
Några jobbar kvar på Sri Lanka men på nya ställen och ytterligare andra har gift sig och skaffat barn.
En fick jag tag på när jag skulle hem. Han svarade inte på sitt telefonnummer och ingen visste vart han var och ingen hade sett honom på ett år. Jag var sjukt rädd att han strukit med i något bombdåd. Det sista jag visste var att han jobbat på flygplatsen och jag hade några timmar att slå ihjäl så jag traskade runt i vartenda affär och frågade efter honom. Och bingo, han hade visserligen slutat men jag fick tag i hans nya nr som han svarade på och nu har jag hans adress igen. Det är lycka.
Jag hade för övrigt glömt hur öppna och rakt på sak folk är därnere. Efter att mina vänner säger hur glada de är att se mig så påpekade alla att jag gått upp i vikt-mycket. Tacka katten för det, jag var 19 när jag var där och jobbade och hade en helt annan kropp!
Nu har jag fått så mycket sol att jag förhoppningsvis överlever hösten och vintern som verkar bli lång*tittar på regnet utanför*.
Men jag har tofflor, kramdjur och massa film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar