söndag 2 juni 2013

Min första regnbågsparad (West Pride 2013)

Jag brukar var vara en rätt duktig besökare på West Pride, i alla fall när det gäller att dricka öl och träffa trevligt folk. I år så har jag dock suttit inne på skolan hela tiden och pluggat tills mina ögon gått sönder så detta med att hela Göteborg varit en glad regnbåge har jag liksom missat.
Och idag började som en riktigt kass dag med ångestkänningar och en ovilja att göra något alls förutom att bara stanna hemma och stirra in i väggen.
Men tack vare mina fina vänner Luna och Wonderkarin som kom över, tog med mig på promenad över hela stan och fick mig att vara lycklig igen så kunde jag idag gå i min första Regnbågsparad.
Det beräknas ha gått ca 15.000 personer i årets parad och det var episkt på alla nivåer.
Under paraden så var jag i lyckochock över all kärlek jag bara ville ge och som jag kände från alla runtomkring mig. Wonderkarins partner Pentragram med barnen BB och CC vandrade också med bredvid oss och när vi väl landade på Liseberg så tog vi alla och åt ett mål mat och vilade upp oss. Vi hann titta en del på galan med. Jag och Luna blev något starstruck över Martin Rolinskis helst fantastiska röst och utstrålning.
Sedan tog BB och CC mig och Luna med ut i Kaninlandet på upptäcktsfärd och dagen slutade med att vi alla lekte i Kaninhuset och hade det väldigt trevligt.
När jag vandrade hem genom Göteborg så var jag på bra humör, nynnade för mig själv och kände att livet faktiskt är jäkligt bra.


Luna, jag och Pentagram på Liseberg efter Regnbågsparaden



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar