fredag 31 maj 2013

Varför heter jag som jag heter?

Ja, varför namnet Setsuna Ceras?
Det är väl inte en överraskning för någon att jag tycker väldigt mycket om anime.Det har jag gjort ända sedan jag upptäckte Sailor Moon och jag tror att man vid det här laget kan betrakta mitt intresse som permanent.

Meioh Setsuna eller Sailor Pluto

Setsuna kommer från en av mina favoritkaraktärer från just Sailor Moon, nämligen Meioh Setsuna eller Sailor Pluto. Namnet Setsuna betyder ungefär "ett ögonblick" eller "ett tillfälle" och jag fastnade för karaktären Setsuna för hennes lugn,elegans och kraftfullhet. Sedan att hon råkade vara väktare över tiden och att hon kopplades ihop med mörker,tidsresor, rymden och lite död var sådant mitt väldigt unga tonåriga jag tyckte vad sjukt tufft.
Så det fastnade och genom åren använde jag Setsuna som mitt vanligaste internetnick.

Seras Victoria

Namnet Ceras är det lite mer krånglig historia bakom.
En annan av mina favoritmangakaraktärer kommer från serien Hellsing. Hon heter Seras Victoria och är polis/vampyr/allmänt kickass. Hellsing var en av de första animeserierna jag började se och jag fastnade för Seras Victoria för att hon var så annorlunda jämför med kvinnor i västerländska tecknade serier. Hon var stark, smart, urballad, fånig, lojal och bara... ja jag gillade henne!
Men jag gillar den alternativa stavningen av hennes namn bättre så när jag valde namn så blev det Ceras istället för Seras.
I vanliga livet så får ni kalla mig både Setsuna, Anna eller Ceras, allt beroende på vad ni känner för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar