torsdag 26 februari 2015

Redo inför Prolog

Veckorna har flugit förbi i en dimma av jobb, föreläsningsförberedelser och installerande i nya boendet.
Det är inte klokt hur jädra snabbt det går och snart är det vår. Eller ja, det känns redan som det idag när jag tittar ut på solskenet utanför mitt fönster. Sjukt härligt!

Föreläsningar ja.
Det är till lajvkonventet Prolog som händer imorgon. Jag och Zinwei ska köra "Etnicitet och lajv 2.0" en något argare och mer allvarlig uppföljning till vår första föreläsning.
Jag läser igenom den gång på gång och ja, vi är arga. Men det behövs.
Sedan ska jag, Zinwei och Naudiz hålla i en rätt jobbig föreläsning som heter "Inuti glasbubblan- Sexuella övergrepp och förövare". Den är jobbig för att det är ett tungt ämne men jag torr att vi lyckats göra en bra föreläsning som täcker in det mesta på temat utifrån våra erfarenheter.
Och den behövdes göras, det var ett mycket bra initiativ av Naudiz och jag är glad att jag kunde vara med på det.

I övrigt ser jag fram emot Prolog. Det finns så många fina vänner som jag kommer få träffa där och en hel del workshops jag ska gå på för att lära mig nya saker. Samt att jag ska få stå på barrikaden och leka Les Miserables! Det är typ tuffast (och ja, jag är lite nervös!)

Ikväll blir det packning, fixandet av det sista som måste göras, rotandet efter kläder som måste med och inköp av färdkost som i detta fall kallas kakor och nom!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar