söndag 3 mars 2019

Projektledare hos Female Legends och ett episkt mentorskapsprogram.

Så... nu har det gått lite tid sedan årsskiftet och frågan jag fått sedan dess är:

"Anna, vad tusan gör du nu efter Sverok?"

Jag jobbar på med lite av varje och en del kan jag inte tala om än men det kommer visa sig under året.

Men ett jobb jag kan tala om och som jag är så glad och tacksam över är att jag numera jobbar för bästaste e-sportföreningen Female Legends!

Under förra året sökte de bidrag från Jämställdhetsmyndigheten för att göra ett mentorskapsprogram riktat till tjejer och icke-binära som vill ha en karriär inom E-sport.
Just karriär är viktigt för ett viktigt mål med mentorskapsprogrammet är att ge de som söker en insikt i hur det fungerar inom den svenska spelbranschen genom att både träffa kvinnor som arbetar på spelföretag samt även genom studiebesök på olika företag.
Sen är ett mål också att de som söker ska genomföra ett eget arrangemang, till exempel ett LAN eller en föreläsningsträff.
Detta ska de få hjälp med genom att alla unga adepter paras ihop med erfarna mentorer som under hela 2019 kan stötta och ge råd när adepterna ske genomföra ett eget arrangemang.

Och min roll i det hela?

Jo, när Female Legends ville hitta en projektledare så ville de ha mig! Det var den kanske bästa starten på mitt 2019 att få det beskedet.
Så mitt jobb är att på 25% rodda ihop logistik för de två träffar som är inplanerade, sköta administrationen av adepter och mentorer, boka gäster till träffarna samt hantera allt.
Det är jättespännande och en smula läskigt, precis som det alltid är med nya jobb.
Men jag har en väldigt bra chef i Liza och en jättebra styrgrupp att bolla med och jag har en bra tidsplan!

Så med det sagt, känner ni någon som vill vara adept i vårt mentorskapsprogram och sikta på att lära sig mer om att arrangera men framförallt få en karriär i spelbranschen - ansök idag!
Det blir askul!

Mer om mentorskapsprorammet hittas här:https://femalelegends.com/mentor/


Och här är anmälan: https://ebas.sverok.se/registrations/add/234



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar