söndag 26 januari 2014

Vikingahelg i Skåneland

Vintern gör mig extremt lat på alla sätt. Jag orkar inte hålla på att pyssla med klädsömnad eller planera historiska projekt på ett praktiskt plan, det blir mes idéer och planritningar på allt det jag skulle vilja göra men inte orkar föra efter jobbet.
Och jag saknar självklart fina vänner som är i andra delar av landet extra mycket när det blir vintermörker. De känns på ett sätt ännu längre bort när det är ruskväder och stendött ute.
Så i helgen tog jag och Svart och tuffade ner till Skåneland för en helg med vikingapyssel och häng med vänner. Bodde över i the House of Schlyterins och det var typ det bästa ever, så jädra mycket prat, mysigheter och skratt och en del gosande på marsvinen Hasse-Hanna och Lasse-Lisa
På löragen så bar det av till fritidsgård och träffande av mer folk och det är något speciellt när 20 personer samlas i ett hus och dedikerat pysslar ihop.Jag glömmer jämt hur produktiv man blir omgiven av vänner där man bara kan prata, diskutera vad man syr och hur man tänker.
Jag fick klippt ut och sytt rejält på min nya vikingakjortel till lajvet "Spår av Frost III" som händer senare i vår, köpt tyg till en ny finkjortel, kramat massor av vänner, skrattat och bara känt peppen inför år 2014.
Riktigt bra helg!


Min nya vikingakjortel som nu bara har lite inpassning och ärmar kvar

Det nystades garn, massor med garn

Research på klädmönster, utklippning av klänning, brickbandsvävning, vävning och som alltid:
Krigshjärta ftw!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar