onsdag 27 april 2016

Dagens Pusheen!

Jag och Svart var som sagt iväg på det största äventyret någonsin! Herrejädrar vad kul vi hade! Och vad mycket mat vi åt. Jag kommer aldrig kunna äta sushi i Sverige igen. Totalt uteslutet.
Eller ja, fråga mig om en månad då mina cravings sätter in igen.
Men nu är resan slut och vardagen har börjat göra sig påmind. Jag hoppas på ett sommarjobb i hemstaden i år. Mycket så att jag kan vara hemma en sommar (blir i så fall första gången på tre eller fyra år) och så att vi kan ägna oss lite åt huset. Även fast vädret är sjukt obeslutsamt med sol ena dagen och hagel nästa så har vi börjat fixa i trädgården redan. Förre året var vi mest nyfikna på att se vad som skulle dyka upp ur jorden men i år har vi satt igång med våra egna planer. En stor buske har tagits ned och Svart hade en brottningsmatch med världens största rot som vägrade ge med sig (det tog två spadar och en yxa innan han vann över den!)
Vi har skaffat några små mini-växthus så att Svart kan så sina tomater och jag har fixat en till rosenbuske i gult som ska ned i jorden så snart det går.
Vi fixar även massa i själva huset. Hyllor åker upp, möbler sätts ihop och fnatten är rätt kränkt över att vi pysslar så mycket. Vi råkade även riva ned en tavla från väggen innan vi skulle åka. Mindre bra. Men det löser sig. Livet är trots allt rätt episkt nu.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar