måndag 11 december 2017

En kickstarter och en av spelhobbyns bästa människor

OBS!! Insamlingen är flyttad till Gofundme istället för kickstarter! Har du skänkt en slant eller inte gjort det innan så in på Gofundmelänken här och gör det! Länkarna i bloggposten är utbytta till Gofundmeposten.


Ni vet det där känslan som uppstår när man plötsligt träffar en människa som man ögonblickligen klickar med?
Där man sitter och talar i timmar utan att tänka på tiden och där allvarliga samtalsämnen blandas med skratt och skämt?
Och man vet att detta är grunden för en riktigt bra och äkta vänskap?

Så var det första gången jag och Tove satte oss ned och pratade rejält på Gothcon. Vi pratade så länge och tiden bara försvann.
Det var en känsla av "Vad fasen! Varför har vi inte gjort detta innan?!" blandat med "Herrejädrar vad jag tycker om den här människan!" och en övertygelse om att vi kommer vara vänner oavsett avstånd.

Tove är överlag en av de bästa människor jag lärt känna och hon blir inte mindre cool och bäst när jag tänker på allt bra hon och hennes man Anders gjort för spelhobbyn i Sverige, från tidningen Fenix till Western till att driva spelförlaget Åskfågeln.

Men nu är Tove sjuk, väldigt sjuk. Och för att hon och Anders ska kunna ha en bra tid tillsammans så finns det nu en kickstarter för att se till att de ska kunna vara tillsammans så mycket som det går.
Anders skriver så här på deras facebook sida:

"Tove betyder så mycket mer för mig än vad som ryms I ord.
Hon är mitt livs stora kärlek, min bästa vän, den jag helst pratar med och den jag arbetar bäst med av alla – trots att vi är så olika. Nu har hon fått obotlig cancer som kunde ha satt hela min värld i gungning, och jag kan ännu inte föreställa mig ett liv utan henne. 
Tack vare hennes läkare och de behandlingar vi påbörjat hoppas jag förstås att det dröjer tills den dagen kommer, men till dess är det skönt att Tove är så tydlig med vad hon vill göra och hur hon vill ha det. Samma dag som hon fick beskedet sade hon till mig att hon vill ha mig vid sin sida så mycket som möjligt. Dessutom vill hon fortsätta arbeta med alla våra speltitlar. Lite motvilligt har hon gått med på att inte påbörja helt nya projekt förrän vi avslutat alla de titlar som redan är under produktion. 
Bara det är en rätt ansenlig mängd, och ingenting skulle göra Tove gladare än att få vara med när vi exempelvis lanserar Western på engelska, Fenix nummer 100 kommer ut och Francesco Mattiolis handritade Sommerlundkartor i affischstorlek går att hålla i händerna.

Jag har nu lanserat kampanjen Love Tove, där jag ber om hjälp för att lyckas ge Tove allt det stöd hon förtjänar och göra hennes kreativa fyrverkeri möjligt. Din hjälp behövs. Bidrag är förstås alltid välkommet, men också att sprida kampanjen. Att dela ut länken till andra och då gärna säga någonting om Tove också. Har du något minne du vill dela med dig av? Eller någon minnesvärd spelning, på konvent eller tack vare spelmaterial Tove skrivit eller gett ut (exempelvis artiklar i Fenix)? Tveka inte att låta Tove veta att hon spelar roll och att vi är många som kommer att sakna henne!


https://www.gofundme.com/lovetove

Tack för din hjälp och för att du älskar Tove!

Anders
"



Det är sällan jag ber om något men snälla, stötta Love Tove så att Tove och Anders kan göra allt fantastiskt de vill och framförallt vara tillsammans så mycket som möjligt.

Jag vill skriva så mycket fint om Tove. Hur hon får mig att skratta när vi pratar, hur jag kan öppna upp mig för henne som för få andra och hur enkelt det är att prata med henne. Det faktum att vi har samma humor och att vi blir glada av samma saker.
Men ord räcker liksom inte till.

En av de sakerna jag är mest glad över med min flytt till Stockholm är att jag kommer närmare henne.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar