söndag 3 februari 2013

Åh YOHIO!

Låt mig först få svära mig fri.
Jag har inte sett på melodifestivalen sedan 2007, jag har inte röstat i melodifestivalen sedan 1994. Så vad fick mig att frivilligt sätta mig framför denna horribla folkfest efter så lång tid.
Svaret stavas YOHIO.

Som ni kanske minns så har jag redan sedan tidigare tagit 17-årige YOHIO till mitt hjärta.
Hans musik, hans röst, hans ut-strålning och enorma musikaliska talang i kombination med att han sjunger på japanska och inom genren visual key som jag älskat sedan jag upptäckte Gackt gör att jag är tokigt fast på honom.

Och han var med i melodifestivalen igår, en av fyra deltävlingar inför den stora finalen. Det finns kanske inget mer ohippt än melodifestivalen men igår spelade det ingenroll. Jag satt klistrad framför tvn, höll tummarna för YOHIO tills jag fick ont i händerna, röstade och föll ihop i en snyftande hög när det blev klart att han går vidare till finalen.
Vad ska jag säga, han får mig att bli 14 år igen och jag älskar det.

YOHIO är en fantastisk artist som kommer gå enormt långt och jag kommer fortsätta peppa honom och tro på honom.

Ganbatte-yo YOHIO-kun!

Foto:Olle Kirchmeier/SVT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar