måndag 3 mars 2014

Prolog 2014

Min kropp är trasig och trött och fast min hjärna är fylld av bra idéer och mysnöjdhet så är den med rätt slutkörd.
Ja, i helgen så åkte jag iväg på lajvkonventet Prolog för andra året i rad. För att vara ärlig var jag så totalt trött och nere så jag var inte alls pepp. Men det blev väldigt bra ändå. Det var trevligt att träffa hela KH-crewet igen och jag hann med en massa kul programpunkter även fast jag följer min tradition att inte gå på ett enda lajv på Prolog.
Kort sagt så var det en väldigt bra helt med mycket vänner att prata med och på tok för sena nätter samt sockeröverdos. Blev rätt pepp på en helt bunt lajv med under 2014 så nu ska vi bara se vart tiden och ekonomin sätter gränserna!
Och jag och Zinwei höll vår andra föreläsning ihop och trots all panik från min sida över att vi ine hunnit repa så blev det riktigt jädra bra. Detta året så hette vår föreläsning "Kvinnor med makt- om att spela statusroller på lajv som kvinna" och under våra 45 minuter så gick vi igenom olika hinder som en kvinna i en statusroll på lajv kan råka ut för, attityder, fördomar samt lösningar på problemen enligt oss.
Jag blev chockad över hur mycket folk det dök upp. Stolarna räckte inte utan vi fick springa ut och bära in fler och säga till nyanlända att gå och hämta stolar. Helt sinnessjukt men det kändes bra i all nervositet och ännu bättre efteråt för de applåder och peppande ord vi fick. Det tål att sägas igen att jag och Zinwei är ett helt överjävla bra radarpar.
Jag vet att många frågat oss innan om det kommer läggas upp på nätet som vår förra föreläsning men detta året så filmade inte Prolog några föreläsningar.
MEN!
Jag och Zinwei beslutade oss hastigt och lustigt efter föreläsningen att podda den och lägga upp den på nätet under våren. Så om du inte var på Prolog, lugn i stormen, vår föreläsningen kommer nå dig ändå :)


Tokigt fullsatt! Bild: Frida Karlsson


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar