tisdag 2 september 2014

Gäst i Fan of History och en smula hyllande till Hatshepsut

Dalan heter en av mina äldsta och käraste vänner i hela världen, vi har känt varandra så länge att jag faktiskt tappat räkningen. Anyhow, vi bor i olika städer och ses väldigt sällan men lyckas ändå både hålla kontakten och hitta på roliga grejer. Det var bland annat Dalan som är orsak till att jag en gång i världen började lajva, bara det!
Vi är båda väldigt mycket historienördar av rang och Dalan håller på med en youtube-kanal som heter Fan of History där han går igenom allt mellan himmel och jord i historieväg, främst äldre historia. Och i helgen var jag gäst i den och vi pratade om en av mina absolut största idoler, nämligen Hatshepsut. Världen coolaste farao och en av mina första kvinnliga förebilder. 
Det var väldigt kul och roligt, mer sådant kommer det nog bli i framtiden. Att prata om saker jag gillar och verkligen brinner för med vänner är riktigt kul.
För mig är både detta och att podcasta något väldigt kul och spontant som är härligt att ha som fritidssyssla och en skön avkoppling från jobbet.
Jag är sjukt ovan vid att tala framför en webbkamera (vanligtvis när jag gör tv så följer kameran liksom med mina rörelser) men det får ni ta!
Rekommenderar att ni lyssnar igenom de andra avsnitten av Fan of Historiy, det finns extremt mycket vettigt i dem och massor med fakta som inte brukar komma upp nr man googlar. Avsnittet om Jezebel, drottning av Israel lärde mig sjukt mycket jag inte hade koll på.




Rekommenderar att ni lyssnar igenom de andra avsnitten av Fan of Historiy, det finns extremt mycket vettigt i dem och massor med fakta som inte brukar komma upp när man googlar. Avsnittet om Jezebel, drottning av Israel lärde mig sjukt mycket jag inte hade koll på. Jag prenumererar på kanalen och det är trevlig lyssning innan och under jobbet när jag har tid!

Här är länken till Fan of Historys facebook sida, gilla gärna!

 

2 kommentarer: