söndag 25 februari 2018

Årets Community Hero

I lördags kväll fick jag reda på att jag blivit utsedd till Årets Community Hero på Swedish Cosplay Community Awards. 
Det är helt otroligt och jag är så glad och rörd över det.

Jag var inte på plats för att ta emot priset då jag hade styrelsemöte med Sveroks förbundstyrelse men jag hade skickat en bild och ett tal om jag nu skulle vinna. 
Men jag räknade aldrig med det överhuvudtaget.


Så när Svart ringde på lördagskvällen och skrek i telefonen att jag vunnit så blev jag först förvirrad( för jag var fortfarande uppe i styrelsearbete) och sedan jätteglad och tagen.
Jag är fortfarande rätt förvirrad men.... ja det börjar sjunka in en smula.

Här nedan är det tal jag skickade in och som enligt Svart lästes upp på scenen.

"Tack så hemskt mycket! 
Jag är fortfarande lite ställd över vad jag har gjort för att förtjäna det här priset men jag är så jävla glad och rörd över detta så det räcker och blir över.
När jag växte upp var cosplay något som knappt ens fanns men trots det drömde jag om att klä ut mig till Sailor Moon och vara coolast i världen. Det dröjde ända tills vuxen ålder innan mitt cosplayintresse kunde blomma ut och jag är så glad att den möjligheten finns. Det gör mig stolt och glad att se hur cosplay i Sverige utvecklats under åren. Jag älskar all skaparglädje, gemenskap och framförallt alla underbara, drivna och talangfulla människor det finns inom hobbyn.
Jag är så glad att få vara en del av detta och jag hoppas och vill kunna fortsätta arbeta mer för att detta ska förbli en fantastiskt plats.
Tack igen!"



Foto Frida Selvén.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar