torsdag 29 november 2018

Årets nätängelgala och Female Legends

Ingen rast och ingen ro efter Riksmötet!

Redan på måndagen så var det jobb igen och på kvällen så var det dessutom dags för gala. Och inte vilken gala som helt utan MySafetys gala Årets nätängel.
Under kvällen skulle flera pristagare utses för sitt arbeta med att främja bra samtalsklimat och schysst jargong på nätet.
Jag gick tillsammans med Max från Svenska E-sportförbundet och även med Liza, Lille och Josefine från Sverok-föreningen Female Legends
Det var lite extra spännande för oss alla eftersom Female Legends var nominerade i kategorin Årets Nätängel Gaming. Bara det att det finns en sådan kategori är ju guld! Tack Dreamhack för det!

Det blev en väldigt trevlig kväll med god mat, massa samtal om spel och unga (jag hade turen att tack vare Max hamna vid jurybordet för just gaming-kategorin och där satt även Tomas från Dreamhack och Andjela vilket var väldigt trevligt.



Så bra bord, heja gamers!

Första priset var Årets Nätängel Junior som vanns av Maya Runhagen. Jag lovar, inte ett öga var torrt när hon höll sitt tacktal. Vi grinade i kapp vid vårt bord. Så underbar tjej.

Sedan var det dags för Årets Nätängel Media som vanns av Eskiltuna-kuriren.


Och sen... sen var det dags för Årets Nätängel Gaming. Herregud var nerverna var kaos. Så mycket känslor.


MEN DE VANN!!



"För ett fantastiskt engagemang, driv och vilja att förändra gamingcommunityt. Att ständigt se en fördel där andra ger upp och som dessutom inte bara pratar om att göra en skillnad utan faktiskt gör det på riktigt, om och om igen. Väl värdiga vinnare av årets nätängel i kategorin gaming: Female Legends"

Det är  världens finaste motivering som är så rätt och med den fick Liza, Lille och Josefine ta emot en så välförtjänt utmärkelse. De gör ett så viktigt arbete inom E-sporten som sprider sig till hela spelkulturen i Sverige och de fortsätter utan stopp. De är sådana förebilder och jag är så stolt att kunna kalla de mina vänner.  



Så stolt över att känna dessa stjärnor! Heja Lille, Liza och Josefine <3

Priset för Årets Nätängel gick till Lovette Jallow för hennes kamp mot rasism och sexism på nätet. Och ja, där grät jag med en liten smula.



Alla pristagare på scen!

I korthet var det en fantastisk kväll och jag är så glad att ha fått vara med. Och så stolt över Female Legends! Jag grabbade Liza, Lille och Josefine efter priset och hann prata lite, kolla gärna videon som är på engelska.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar