onsdag 5 december 2018

LiU Game Conference 2018

Please note: Blogpost is in swedish but the video are in english :)

För ett tag sedan så blev jag inbjuden att komma och prata om Sverok hos East Sweden Game i Linköping. Det var otroligt trevligt att få komma dit och se vad de gjorde och såklart även att prata om Sverok och föreningslivet.



Det resulterade sedan i att Tomas, Alexander och Carolina frågade mig om jag ville vara med i ett panelsamtal under LiU Game Conference. Såklart att jag sade ja!


Jag är mest fokuserad när jag spelar. Foto: Crelle

Så tidigare i november åkte jag och Max från Svenska E-sportförbundet till Linköping för mycket trevlig dag. LiU Game Conference visade sig vara fullt med både utställare men framförallt fanns det otroligt många indiespel att testa. Sådant är alltid kul och jag hann prova på ett VR-spel med boxning, ett otroligt charmigt spel som hette Farkeep, ett jättesött spel som hette Skeleton Dance Party och flera andra.



Det som var kul på LiU Game Conference var även att det fanns två föreläsarspår under hela dagen, ett på tema vetenskap och ett på tema spel. Och jag var djupt imponerad av att se vilka det var som föreläste, otroligt kunnigt folk på båda spåren.
De hade även ett Speakers Corner för kortare talks och presentationer och där pratade jag en vända om Sverok och varför vi är så bra.

Jag pratar Sverok med Alexander Milton från East Sweden Game bredvid mig.
Foto: Crelle

 Sedan på kvällen var det dags för panelsamtalet jag skulle vara med i. Det låg såklart under tema spel och handlade om "How do we inspire young gamers to develope games". Det var jag, Liam Sorta, Narin Yousef, Jim Brown, Tabitha Hayes och Thomas Arnroth. Ja ni hör ju, det var otroligt kompetenta och kunniga människor jag satt med.  Det kändes som det var på tok för kort tid för att vi skulle komma fram till en bra slutsats men vi hade jävligt trevligt och alla sade vettiga saker.

Jim Brown, Liam Sorta, Narin Yousef, Tabitha Haye (bakom Thomas), Thomas Arnroth och
moderatorn Carolina Olsson från East Sweden Game. Foto: Crelle

Dagen avslutades med mat och mingel och flera nyfunna vänner. Något som var otroligt kul under hela dagen var att jag han hänga massor med Thomas. Vi har alltid kul när vi ses!
I korthet var det en mycket trevlig dag och kväll. Jag vill verkligen rekommendera att besöka både East Sweden Game och deras torsdagsträffar där det alltid är någon som presenterar eller pratar om spel och spelutveckling och jag vill såklart också redan nu peppa för nästa års LiU Game Conference. Inte bara för att den var hemskt mysig och bra genomförd utan också för att det är kul att se hur Linköping tar steget fram som en spelutvecklarstad. Heja heja!

Tabitha Hayes, Marie Mejerwall, Thomas Arnroth och Max Horttanainen och så jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar