torsdag 2 augusti 2012

Born To Die-Lana Del -Rey

Det var Fura som introducerade mig för Lana del Rey och jag var lite tveksam först. Inte mot hennes musik för den hade jag inte hört innan utan för att det varit så mycket skriverier om henne och hennes musik.
Vilket gjorde att jag som alltid blev på min vakt, jag har lit svårt när artister blir väldigt omskrivna och hyllade eftersom jag inte tror att de kommer leva upp till det.
Men Fura tog och spelade några låtar på gitarr och sjöng för mig och sen var jag såld.
Och när hon sedan visade mig hennes musikvideos så var jag fast med själ och hjärta.
Lana del Rey är briljant och jag älskar hennes mörka lite destruktiva låtar. Och Born to Die är en av mina absoluta favoriter, både för låten och för den fantastiskt vackra musikvideon.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar