onsdag 29 augusti 2012

YOHIO!

Jag har som ni nog redan räknat ut vid det här laget en crush på det mest som är japanskt.
Anime, manga, J-pop,lolitamodet, samurajer, geishor, tayus, Ken Watanabe...... Ja listan är lång och växer för varje månad.
Jag har en särskild kärlek för J-pop och japansk musik. Eftersom jag ser på så mycket anime och dessa ofta har väldigt bra introlåtar så har det alltmer blivit så att det är J-pop som spelas i mina hörlurar när jag är ute på stan.
Min senaste musikkärlek heter YOHIO och är världens kanske sötaste, mest talangfulla 17-åring.
Han har en helt fantastiskt klangfull röst, lite som Gackt, och han är otroligt duktig på att spela gitarr.
Att han dessutom klär sig i lolitastil gör inte min beundran för honom mindre, snarare tvärtom.
Och vet ni vad det bästa är?
Han är svensk! 
Vilket man inte kan tro när man hör honom, det är kusligt likt hur de japanska artisterna låter, bara snäppet bättre.

Så njut av min senaste musikkärlek, jag gör det i alla fall!


Ja, jag är fånigt kär i honom! Bild hämtad från Ninetone Records




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar