onsdag 10 januari 2018

Dagens Pusheen!

Onsdagen är slagen och jag har flyttat till huvfudstaden Stockholm! Jag är inflyttad i mitt rum, har hunnit jobba några dagar samt börjat gå på gym.
Vad händer med mig egentligen?
Men från början då: På lördagen tog jag och Svart och fyllde bilden med tre flyttlådor och en stol och körde upp till Stockholm. Sedan blev det upppackning och på söndagen en tur till Ikea för att fixa ett bord och lite småsaker. Samt mat, vad tusan jag nu ska med den till, jag som inte kan laga något.... Tack och lov för Svart som både bakade bullar och lagade lite mat som jag kunde börja veckan med! Han är det finaste i världen.
Mitt boende under året är bäst. Jag hyr ett rum av en kompis och det är fantastiskt mysigt, passar mig perfekt. Jag kommer resa en del i mitt uppdrag för Sverok och det finns få saker som gör mig mer nere än att komma hem till ett tomt hem. Jag gillar känslan av att bo runt folk, den gör mig rofylld.
Mitt jobb som ordförande för Sverok har dragit i gång och jag har möblerat mitt skrivbord (något jag nog kommer V-logga om senare) och hunnit med att vara förvirrad, peppad, bestämd, flummig och glad i en vild blandning. Helt enkelt vara jag.
Men i korthet känns det väldigt bra, förvirrande och överväldigande men bra!
Och så var det detta med gymmet ja.... Jag väger numera så pass mycket att mina knän IGEN far illa av det. Så även om jag älskar min kropp så måste jag börja träna för att min kropp ska hålla. Med det målet om en starkare kropp som ska hålla i 1000 år framför ögonen så körde jag mitt första träningspass i nästan 40 minuter under tisdagen.
Fuck my life vad trist det är och ingen bastu fanns det. Så kränkt.
Men jag ska fortsätta med det minst en gång i veckan, förhoppningsvis två.

Som ni hör är mitt liv fullt med fina händelser och nya saker att upptäcka. Jag ser fram emot året och vad det kan ge.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar