tisdag 16 januari 2018

Dagens Pusheen!

Så hur går min andra vecka som Sveroks ordförande?
Tja, den är fortfarande lika delar förvirring och lika delar "fuck yeah jag kan detta" ihop med en stor dos lycka.
Det är rätt bra kort sagt och jag ser fram emot veckorna som ligger framför mig.
Något jag inte ser fram emot lika mycket är vädret. Eller jag ska säga SNÖN som överraskade Stockholm som en blöt handduk rakt i ansiktet.
Jag blev kränkt.
Inte för att jag inte gillar snö för det gör jag. Om den är utanför ett fönster och jag är inomhus insvept i en varm filt och slipper gå ut.
Men denna snön måste jag tyvärr gå ut i och holy fuck vad jag inte är rustad för snön. Jag byltar på min kläder och vaggar fram men fryser ändå som en kattunge utan päls.
Så igår åkte jag tvärs över snön... eller jag menar stan...slängde pengar på en affär och köpte mig det varmaste täcket jag hittade som gick att få billigt.
Vinst för mig och för min säng som nu ser ut som ett mjukt moln.

Men jag är trots mitt gnäll över vädret rätt nöjd med min vinterstad. Den är vacker i snö och jag kan alltid rulla in mig i mer kläder.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar