onsdag 31 januari 2018

Dagens Pusheen!

Ännu en vecka har flugit förbi.
På torsdagen jobbade jag hemma och på kvällen mötte jag upp min yngste bror som flyttat till Stockholm på två månader för sin praktik. Vi gick och åt kinesisk tapas och pratade massor om livet och världen. Det var mycket trevligt och det blev trevligare eftersom vi aldrig gjort något sådant innan.
Det är en rätt rejält åldersskillnad mellan mig och min yngste bror, hela tio år, vilket innebar att jag flyttade hemifrån när han precis började bli tonåring. Så vi hann aldrig riktigt få en bra relation som vänner istället för enbart syskon. Det faktum att han för mig alltid förblivit en stjärnögd femåring har väl spelat in en hel del.
Men nu fick vi mötas som vuxna med egna liv, karriärer och utmaningar framför oss. Det var spännande och otroligt trevligt.

Helgen blev kort för min del. Redan på söndagen tog jag och Alexandra och åkte till Norrköping för att sitta som presidie på Sverok Östergötlands årsmöte, det gick mycket bra och det var kul att se ett sådant driv i distriktet.
Under måndagen tog vi båda och besökte Nordisk kulturpolitisk dag om inkludering och integration. Det var överlag bra och vi fick med oss en del intressant hem till vårt arbete i Sverok.

I övrigt har jag haft klädproblem inför just Nordisk kulturpolitisk dag.  Det började med att jag föll ned i ett hål av självtvivel över mina kläder.  Så jag tillbringade två eftermiddagar ute på stan i jakt på ett par hela byxor (ja, mina byxor går sönder jämt och de tar lång tid att laga) samt efter så kallade seriösa kläder. Typ en bra kavaj, fancy byxor och sådant som får en att se ut som en ordförande.
Men i slutänden så blev jag så trött att jag gick och köpte en enorm godispåse och sedan köpte jag en snygg nättröja och världens bästa t-shirt som jag älskade.
Och till mötet på måndagen hade jag mina älskade kängor och mina nya jeans ihop med min blazer, mina skramlande armband och regnbågspins samt en tröja med animetryck.
För det är vem jag är och varför ska jag vara annorlunda?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar