söndag 11 maj 2014

Bara kort om Conchita Wurst

Jag hade ju lovat mig själv att inte fastna framför Eurovision Song Contest 2014 men likväl satt jag ändå där igår kväll och höll tummarna, tjoade, garvade åt twitteråsikter och tillslut skrek av glädje när min favorit Conchita Wurst tog hem hela segern.
Ja jädrar så bra!
Jag tänker inte ens gå in och diskutera eller debattera könstillhörighet eller person, det är inte mitt utrymme att ta och för mig helt irrelevant just nu. Tom är Tom och Conchita är Conchita, det är allt jag behöver veta.
Men framförallt :Rätt låt vann och jag är tokigt, underbart megakär i Conchita för hennes personlighet, utseende och framförallt för RÖSTEN!

För mer info om Conchita så surfa hit.

Edit: Jag känner mig också enormt tilltalad av texten och budskapet i den. Jag får flashbacks till hur jag mådde under åren med mitt ex och hens psykiska och fysiska misshandel av mig. Och jag vet hur stark jag är nu och hur stark jag vill bli.
Jag vinner i slutänden, precis som Conchita. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar