torsdag 22 maj 2014

Talare på Geek Girl Meetup: MakeIT

I helgen så drar jag till Stockholm stad igen, min andra underbara hemstad! Hurra hurra!
Jag ska träffa fina Vargsyster och min bästaste Angel på kvällarna men hela lördagen och kanske en del av söndagen så ska jag delta i Geek Girl Meetup: MakeIT på Tekniska museet.

Jag ska även hålla en kort föreläsning om ISIS och hur man skapar ett nördfeministiskt initiativ från grunden. vilket just nu känns sjukt läskigt och oförberett men som nog kommer gå bra i slutänden.
Men jag är väldigt glad och hedrad över att de frågade om att jag ville föreläsa. Jag går på klockan14.00 i Althinsalen(för övrigt världens kanske mest skräckinjagande föreläsningssal, huga!) och pratar i en halvtimma.
Det finns biljetter kvar för hela helgen och det är många extremt bra talare och personer som ska prata så jag rekommenderar verkligen alla i Stockholm att skaffa biljetter och bege sig dit :)



Geek Girl Meetup som arrangerar är en ideell förening vars huvudsyfte är att (saxat från hemsidan):

Stärka kvinnors innovationskraft genom att:
- Lyfta, stödja kvinnliga förebilder inom teknik och entreprenörskap.
- Skapa och möjliggöra aktiv kunskapsutväxling genom nya nätverk, mötesplatser och resurser.

Kort sagt, det är en riktigt grym förening som har gjort flera grymma arrangemang och event. Det bästa är att de finns över hela Sverige.  Man kan läsa mer om på detta på deras hemsida och på deras facebooksida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar