tisdag 26 januari 2016

Sverok och spa!

I helgen var det dags för det första mötet med Sveroks förbundsstyrelse för 2016. Det var spännande och peppigt. Inte lika mycket nervositet som förra året. Då var hela mitt huvud fyllt av tankar som:

"OMG! Hur fasen ska detta gå?"
"Vad innebär det här ordet?"
"Är jag dummast här eller känns det bara så?"

Detta året var det annorlunda. Så som det blir när man har jobbat med något i ett år och nervositeten för länge sedan har lagt sig. Man kan dyka ned i arbetet på ett annat sätt, engagera sig helt ut när man vet att detta faktiskt funkar.
Så första mötet för året var riktigt bra med mycket fokus på att lära känna varandra och workshops i hur vi ska jobba.

Vi fick även besök av Sverok Stockholm på lördagskvällen. Jädrar vad imponerad jag är av deras arbete. Fantastiskt drivet distrikt och fantastiska människor! Hatten av för dem!

Och såklart hann vi även med att spela massor och ha riktigt kul ihop!

Helgens spel var utan tvekan Codenames! Sjukt kul!

På söndagen så var inte helgen slut för min del utan jag stannade i Stockholm för att möta upp Angel.
Sedan åkte vi två ut till Yasuragi Hasseludden för att fira våra födelsedagar i förskott. Det var en helt fantastisk upplevelse och jag har aldrig badat så mycket.
Yasuragi var överlag en sjukt trevlig upplevelse med mycket god mat, trevlig personal och framför allt just avslappning.
Att ligga två-tre timmar i hett vatten utomhus och bara känna att problemen i vardagen inte finns.
Att känna hur stress och oro bara försvinner och hur man kan prata om problem utan att behöva lösa dem.
Och hur de då faktiskt löser sig.
Fantastisk känsla.
Vi hann även med att prova på yoga, det var första gången för mig och något jag definitivt ska göra mer av!
Sedan att få umgås med Angel är alltid trevligt och detta var ju inte bara att vi firar att vi båda fyller jämt i år.
Vi har känt varandra i 24 år och varit bästisar så länge, bara det är något alldeles speciellt! Genom allt så har vår vänskap hållit och blivit starkare. Heja oss!

Älskar yukatasen vi fick med oss hem :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar